Eerste Dagen - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Babette Kuiper - WaarBenJij.nu Eerste Dagen - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Babette Kuiper - WaarBenJij.nu

Eerste Dagen

Door: Meee

Blijf op de hoogte en volg Babette

22 Mei 2014 | Kameroen, Buéa

Lieve allemaal!!
Mijn eerste berichtje uit Kameroen! Wat een belevingen in twee dagen!
Waar zal ik beginnen.. M'n reis was prima... vliegtuigreis duurde best lang maar allemaal overleefd. Om Daloua Airport kwam ik Koen tegen, een van de oprichters van LiveBuild (mijn organisatie). Dat was top want daardoor voelde ik me een stukje veiliger op dit vreemde vliegveld. Vreemd was het zeker, na een paspoort controle kwamen we bij de bagage. Mazzeltje; de banden werkten dus hoefde we onze spullen niet uit een stapel te trekken. Volgende stap was de douane. Wat een hilarische gebeurtenis is dat! Ik moest mn tas openen, hij vroeg wat er in zat en tilde een kussen op. That was it. Chill!!
Achter de douane werden we opgewacht door Walters. Mijn contactpersoon in Kameroen. Toffe gast, hij had al een simkaartje geregeld en wisselde het geld naar Kameroeneese Franken. Na een spannende tour in de auto richting Buea; pikke donker, giga hobbels en geen idee waar te zijn, kwamen we aan bij het vrijwilligershuis. Daar werd ik opgewacht door de meiden!! Super lief, want het was al 01.30 plaatstelijk tijd en een werkdag begint hier om 07.00 uur.

Na een korte rondleiding door het huis lekker naar bed... Na een nacht slecht slapen begon mijn eerste dag in Kameroen. Deze bestond vooral uit bijslapen, uitpakken en kennismaken. Emily heeft me een rondleiding gegeven door het ziekenhuis waar ik Sister Louiasa heb ontmoet. Wat een fantastische vrouw! Twee koppen kleiner dan dat ik ben maar wat een kracht straalde dat kleine vrouwtje uit!
Een korte kennismaking werd afgesloten met de grote ham-vraag hier: Are you a Christian... Gelukkig ben ik toch nog chirstelijk opgevoed, dat was al voldoende.

's Middags met Emily Beau Town ingegaan, een hoop om te zien en te beschrijven. Een echt Afikaans dorp met overal kraampjes, auto's en herrie. Na wat heerlijk fruit gekocht te hebben en een beetje side seeing, had ik de brieving van Walters. Wat een grappig iets is dat, nieuwe seksuele voorlichting gehad ;-) s'Avonds met de duitse meiden Neele, Julia en Linnya gaan eten in een Kameroenese bar. Lekker visje van de BBQ en een 0,66L flesje bier. Wat een leventje!

Vandaag eerste dagje gehad in het ziekenhuis. Nog best lastig, ik heb weinig praktijk ervaring dus kan niet heel veel verrichten. De artsen ronde was tof, gelijk symptomen en ziektes zien. De rest van de dag hobbel ik rustig achter de verpleegkundigen aan. Eerst een beetje wennen hoe het systeem werkt, dan kan ik vanzelf mee gaan helpen.

M'n lichaam moet behoorlijk wennen aan Kameroen. Gelukkig nog geen diarree maar m'n maag heeft het zwaar. Wennen zegt iedereen. De eerste week doorkomen en dan komt het vast goed!

Tis allemaal een beetje kort samengevat maar dan hebben jullie enig idee van de eerste dagen!! De omgeving is giganitsch mooi. We wonen tegen een grote berg (Mount Cameroon) achter het ziekenhuis. Het uitzicht is prachtig!!

Ik hoop dat het bij jullie allemaal goed gaat!!
Dikke kus



  • 22 Mei 2014 - 17:03

    Lisette:

    Babber!!
    Wat een verhaal, nu al! Wat heerlijk dat het allemaal zo lekker soepel loopt!
    Geniet van je eerste dagen en succes met de rest ;)!
    Twee koppen kleiner dan dat jij bent?! Arm mens :p

    Liefs xxx

  • 22 Mei 2014 - 17:09

    Daphne:

    Leuk om wat van je te horen! Heel veel plezier en succes ;) xx Daphne

  • 23 Mei 2014 - 08:40

    Robert:

    Ik hoor t al. Over een week sta je te opereren.
    Mooi toch. Niet dat getut van die ziekenhuizen hier.
    Het komt goed daar. Dokter Babs is in town...
    Geniet ervan!

    Robert

  • 23 Mei 2014 - 13:38

    Monique:

    Heel leuk om te lezen babs! Succes met je maag ;) heb je zakjes ORS meegenomen? ;)
    Haha twee koppen kleiner, lengte maakt dus geen drol uit! Nog veel succes! :)

    xxx

  • 24 Mei 2014 - 11:25

    Oma Dot:

    Wat enig dat ik jouw reisverslag kan lezen. Nog veel fijner vind ik het om op deze manier met jou te kunnen praten. Lieve Babette ik hoop van harte dat het zo goed en prettig met jou blijft gaan en dat je een prachtige tijd hebt in jouw werk en ook in het beleven van de omgeving en natuur in een heel andere wereld.

    Veel liefs Oma Dot.

  • 24 Mei 2014 - 20:38

    Caroline:

    Wat schrijf je ontzettend leuk Babette.
    Heerlijk dat je al een aantal fijne mensen hebt ontmoet, dat is alvast een warm bad.
    Wij zullen je tijdens deze bijzondere reis volgen. Doe voorzichtig en denk ook aan jezelf. Heb het goed en zonnige groeten uit Velserbroek, Rob, Caroline, Mitchell, Roselin en Niels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Babette

Ik vertrek voor 2 maanden richting Kameroen, Buea. Ik mag daar werken in een prachtig ziekenhuis, genaamd Mount Mary Hospital. Volg al mijn verhalen!!

Actief sinds 29 April 2014
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 6081

Voorgaande reizen:

20 Mei 2014 - 14 Juli 2014

Kameroen 2014

Landen bezocht: